söndag 7 februari 2010

Compis, 2;a i debuten!!

Helgen ser slutet för denna gång, och en ny intressant vecka närmar sig. Har det faktiskt lite stressigt just nu. Kursen jag läser handlar om ett mindre projekt via värdföretaget. Två veckor har gått på kursen och själva projektuppgiften är inte riktigt naglad ännu. Funderar mkt på om jag ska försöka använda denna kurs till förstudie till det kommande ex-jobbet, men då hänger det på om det blir godkänt av handledaren för kursen. Jag kan ju liksom inte förvänta mig att jag kan gör hur som helst.

Annars så känns det som jag börjar få bra kontakt med folket på värdföretaget och samtidigt befinner sig de i en period där det ska expandera kraftigt. Så kanske om jag visar potential har jag tajmat plugget bra och får jobb (läs drömscenario).

Helgen har annars varit helt OK. Fredag blev det lätt träning med styrka på gymmet, sen god middag och en massa godis !! Lördag blev det skidor, provkörde en polares hund i drag vilken visade sig vara en naturbegåvning. Sen fick man se AIK köra över HV71 och Antos hattrickade, grymt.

Söndag och dragtävling återigen. Tur som jag hade blev tävlingen förra helgen inställd och jag missar därmed ingen Tour De Dog tävling. Denna gång körde jag dock polarens hund, "Compis". Ett energiknippe av klass och blev därför en riktigt bra debut. 2:a på 5 km slingan. Tävlingen körs med 1 minuts mellanrum mellan varje start. Jag och Compis hade kört ikapp den minuten efter halva distansen, OM MAN SÄGER SÅÅ!

Anledningen till att jag inte körde med Krut var att han varit lite off i veckan, lite halsont som verkar ha gått över nu. För nu på eftermiddan blev det en cykelsväng på 11 km med dragselen på, han var pigg, OM MAN SÄGER SÅ. SÅ nästa vecka är det tävling igen och då funderar jag på testa på långa distansen faktiskt. Krut är vältränad men kanske ännu inte så genomstark, men tror han är mogen att testa på lite längre distanser nu. Han verkar ha fattat att han ska dra, han tycker det är kul och jag börjar lära mig stå på skidorna och inte ligga på nosen i backen.

Inga kommentarer: