måndag 1 februari 2010

Puma Team- träff

Helgen har på ett trevligt sätt spenderats i Helsingborg och det årliga träffen med Puma Tech. Rep Team. Lite info är att jag ingår ett team som hjälper den nu levande löparlegenden Anders Szalkai (vinnare Sthlm Marathon 1998 och 2.12 på maran) med lite sälj och marknadsföring på mässor och runningevents. Ett mkt trevligt extraknäck där jag får möjligheten att dels träffa mkt folk inom "branschen" löpning och förmånen att använda en av marknadens mest högkvalitativa produkter. Puma är inte störst på just running men är intressant att se vilka framsteg som faktiskt görs varje år, nu när man varit med ett tag. Utvecklingen i andra varumärken som redan är väldigt stora är inte lika hög vilket gör det roligt och utvecklande att ta del av Puma`s satsning.

Blev traditionsenligt en perfekt mix mellan nöje, nytta och träning. På lördagen blev det klassiska 400ingar som är ett av mina favoritpass på bana. Efter en trevande och tung start lyckades jag genomföra passet; 15x400 med ca 50s vila (start varannan minut, ju snabbare desto längre vila alltså). Sådan här pass är nästan dom bästa för man överraskar sig själv genom att jobba sig in i passet. De 4-5 första intervallerna var nog dom tyngsta även om farten stegrades genom passet. Fick ett snitt på 69,2 vilket för min nuvarande form är helt ok. Dels något kortare vila än vad jag vanligtvis kör och fler intervaller än jag kört på ett bra tag.



Nubben har bytt skostorlek...


Hela Puma teamet

Efter passet, redo för kvällen snart...



Bra fart...



Inga kommentarer: