måndag 7 september 2009

Ny dator, klarar kassan det?

Lagom till att jag känner mig lugn med min ekonomiska situation har jag insett att jag inom en snar framtid måste köpa en ny dator. Min håller helt enkelt inte måttet. Läser just nu CAD/CAM och i den kursen ingår ritningsprogrammet SolidWorks. Vid installation av detta visade det sig att jag hade för litet ramminne för att en installation skulle kunna slutföras. Fan också. Men har tänkt ett tag att det är dags för en ny dator, det är ändå ett centralt verktyg för var människa idag. Att då sitta med en 4 år gammal dator som dessutom fått sig några törnar så är det bara att inse fakta. Det man gör på datorn har man i dessa dagar inte heller tid med att sitta och vänta på seg seg dator. Det ska gå fort. Har kikat på en del och för 6tusen får jag en helt klart godkänd dator. Hur ser ekonomin ut för det, hm få se, pengar från hockeyn är på ingående, lön för sommarjobbet, studiestödet har börjat rulla in. Mm, borde vara lugnt... Att använda en del av studiestödet till detta måste väl ändå anses som okej. Syftet är ju det rätta!

Helgen
Jag och Krut fick oss en tur både fredag och lördag på Dianas stigar. På fredag assisterades vi av Tobbe Torbjörn som hade bössan i högsta hugg. Blev tyvärr lite fågel båda dagarna, verkar som det är lite på området. Men då har jag inte rekat överallt heller, så nånstans ska dom ju vara.
Lördagen var en riktigt bra dag, första slog jag längdrekord på ett långpass. 31 km blev det på 2h 20 min. Lugnt tempo med något progressiv fart sista 25 min. Kom in i ett skönt flyt och känslan att kunna kuta hur långt som helst infann sig ganska snabbt.
Sen lunch och iväg till skogen, 3 timmars promenad blev det där.
Kvällen spenderades i trevligt sällskap av Daniel, Jossan, Aska och några flaskor vin ;-)

Söndagen var det sedvanlig middagsbjudning i underbara Bjässviken. Avundas mina päron nu som har det så lungt och skönt där ute när alla sommarboende har flytt fältet. Vattnet är oftast spegelblankt, alldeles tyst och luften är betydligt friskare än i stan trots att det bara är en mil utanför.
Jag satt och såg hundträningsfilmer och var tvungen att praktiser lite med Krut. Tror jag ska ta upp apporteringsträningen mer igen då det är ett perfekt sätt att träna dirigering. Det behövs verkligen då jag vill kunna styra han bra i skogen.

Nu: PLUGG

Inga kommentarer: