tisdag 24 november 2009

Jakt och jobb

En helg i Lycksele är alltid en trevlig och avkopplande helg. Inga krav och helpension. Blir alltid som minisemester. Då Stina inte mått riktigt bra under helgen var kraven mindre på kvalitetstid vilket gav mig mer tid åt jakt å annat tjafs. Kvalitetstid med min underbara flickvän är alltid helt underbart men om jag vill göra nått annat är jag så funtad att jag lätt får lite dåligt samvete då det ibland känns som jag sviker henne. Det är nått jag jobbar på, och Stina är verkligen en sån tjej man inte behöver få dåligt samvete, för hon har så mkt med sig själ. Ofta vill och nog att jag håller mig undan hennes bestyr...

Hur som helst, två jakdagar. En med uppfödar- Johannes. Blev en bra dag med underbart väder. Krut sökte inte riktigt så systematiskt men upplevde att han hade ett väldigt bra biotop-sök. Denna benämning tolkar jag som så att söket inte ser så bra ut, men eftersom jag hade GPS-pejl på han såg man ju var han sökte. Ofta när han stack iväg längre än 100m var han ner på nån myrkant, ut en bit sen tillbaka. Måste som sagt skaffa en så där Astro, för att det är en sån jäla rolig och DYR jaktleksak....Vill ha, vill haa ;-)

Dagen resulterade i några riktigt fina arbetet av Krut. Han gick på en klockren löpa där tre tjädertuppar lättade vid myrkanten. Tyvärr var inte jag och Johannes tillräckligt på tå för att komma till skottchans. Sen några klockrena situationer på ett gäng järpar men utan skott då det var alldeles för tät skog.

Söndagen var lite kallare och de fåglar vi såg satt i topp, så det blev inget fågelarbete av Krut men två bommar av jag och Erik. Jag gjorde en klockren superbom på en orre som flög rakt över oss. Skotten var nog inte ens nära.

Just nu har jag tagit en liten minirast i mitt pluggarbete. Har nu flyttat min studiebas till Kåge och mitt värdföretag. Min tanke är att jag ska vara här resten av utbildningen då många av de uppgifter vi har kvar innefattar arbete på företaget. Samtidigt ger det mig en bra möjlighet att få mer inblick i företaget och skapa kontakter, vilket förhoppningsvis ska ge mig en namnskylt på en kontorsdörr efter utbildningen. Bara jag är duktig så finns den möjligheten.

Har tom. fått ett eget litet rum jag kan sitta och jobba. Goda möjligheter finns till toppenbra arbeten finns alltså. Så nu kan jag inte sitta och skriva strunt nå mer.

Back to work...

Inga kommentarer: