torsdag 22 oktober 2009

Comeback

En comeback som kan liknas med Björn Borgs comeback i början av 90-talet. In på banan på bana gick han med sitt gamla träracket, trodde att slagen och tempot skulle sitta i, ack så fel han fick. Ungefär så blev det för mig. Inga slag satt där dom skulle, endast slicen kändes säker. Även om jag slicade mycket för att timingen i backhand helt försvunnit. Vet inte om jag gjort bort mig och kommer få stryk av alla bollsäkra veteraner i klubben. Inledde inte så övertygande i en nervig match mot en viss Sandström. Kanske bäst att förlora då han är ordförande i klubben. Nä, men det var jobbigt att vara så dålig. Men fick faktiskt blodad tand.

När jag dessutom känner vilken träningsvärk jag har nu så inser jag vilken bra träning det är. Kan bli min alternativa styrketräning till löpningen. När jag tänker efter så har jag aldrig varit så snabb (typ spurt, kvick) som när jag inledde min löparkarriär och tennismusklerna fortfarande var färska. Känner träningsvärk i underarm, axel, rygg, sätet, framsida lår, framsida vad, fötter. Alltså från topp till tå, så till er som trodde jag var vältränad. Känn er lurade!

Hopp över till något helt annat, för jag råkade springa över en så underbart skriven artikel om ett tvillingpar som älskar sitt AIK (tyvärr Gnaget) över allt annat. De är gnagets svar på Skellefteås Sten-George.

Nedan finns länkar till artikel och kortfilm om dessa genomsnälla fanatiska fotbollsälskare.
Även en länk till Skellefteås främsta supportrar Sten-George.

http://www.dn.se/livsstil/livsstilsreportage/nu-spelas-tvillingarnas-tuffaste-match-1.976099
http://www.youtube.com/watch?v=c9bcX0B3bvI
http://www.youtube.com/watch?v=IuedSyGPG6o

Inga kommentarer: