onsdag 14 oktober 2009

När jag blir stor...

Vad ska det bli av mig när jag blir stor?

En svår fråga som jag undrar varje dag. Jag är ju student nu och det ska väl förhoppningsvis mynna ut i någonting. Känner mig faktiskt riktigt motiverad nu att för det första få klart all små kurser vi läser för att sedan göra ett bra ex-jobb. Ex jobbet är ju egentligen allt när man läser en teknisk utbildning som jag. Då har tankar börjat snurra om hur och var det ska göras.

Måste börja undersöka detta. Ex jobbet är ju det bästa medlet man har som student att marknadsföra sina briljanta kunskaper. Jag är inte helt bakom flötet och vet att jag skulle kunna göra ett bra arbete, men det jag saknar är FOKUS! När jag är fokuserad får jag dels mycket gjort plus att det blir bra. Men det är just det. FOKUS!

Idag har jag faktiskt varit fokuserad, fick en hel del gjort. Börjar bli dags att få upp tempot nu när det börjar lacka mot tentatider!

Inga kommentarer: