tisdag 27 oktober 2009

Säsongen 2009

Jaha nu är löparsäsongen 2009 över för denna gång. För mig har den ju varit slut ett bra tag, men i och med redovisningen av slutställningen av Västerbottens Grand Prix är den definitivt slut. Med tanke på hur mon form känts under säsongen tycker jag att jag kan känna mig nöjd med resultaten.
5 000m - 15.31 min (blev bara ett 5000-lopp och tiden får därför anses som ok. Tvåa i länet.)

10 000m - 32.23 min (tvåa i länet även om det var en hårsmån från seger. Det lopp detta år som visar att kapaciteten finns att matcha mr Österlund.)

10 km landsväg - 32.22 min. Umemilen var nog det lopp jag är mest nöjd med, endast 3 sek från PB på banan. Synd bara att det inte blev något Lidingölopp då jag kände mig i slagläge.

I övrigt så blev det seger på Kågeluffen,
2a Röbäckskneget

Totalt 6e plats i totala ställningen med väldigt få lopp löpta och helt ok.

1 kommentar:

Janne sa...

Mina 15.30,36 är bättre, så du är nerpetad till en tredjeplats... :)