torsdag 8 oktober 2009

Pojken min

Sitter på skolan nu och försöker vara duktig. Har fått för mig att jag ska göra mina egna instuderingsfrågor till CAD kursen, problemet är att jag som oftast gör för stor sak av det. Samtidigt är det svårt att veta vad som är viktigt och vad som är oviktigt. Så nu är jag uppe i 45 frågor och har kommit mig genom lite drygt halva boken. Det är ju bara frågorna, hästjobbet kommer ju när jag är klar med dem och ska svara på dem.

Har annars varit rätt osocial i veckan. Har mest suttit hemma och pluggat. Är ju ganska bekvämt även om plugget inte blir riktigt lika effektivt som om man hade tagit sig till skolan. Är bara lat, med cykel tar det 7 min till skolan... hojja, så långt. Men tycker själv att jag har varit ganska duktig.

Har börjat köra igång med träningen lite lätt i veckan. Måndag for jag ut på vad jag trodde skulle bli ett lugnt distanspass. Träffade dock Peter och John som skulle köra intervaller. Va fan tänkte jag, lika bra att köra igång hårt direkt. 5 x 3 min i 3.30/km, blev ändå ganska lagom. Men kändes i benen att dom blivit ovan att springa. Träningsvärken har släppt, men man får ju ändå komplex när man får träningsvärk av löpning. Har funderat en del på hur vinterträningen ska läggas upp. Det ska bli mkt kondition, kvantité före kvalité är det som gäller. Samtidigt tycker jag det är ganska kul att styrketräna så det blir nog mer sånt. Även sådan träning som inte anses som styrketräning för löpare, lite mer åt biff hållet !!

Helgen hoppas jag verkligen på. Är det i helgen jag får skjuta en älg? Det är frågan. Ska nämligen till Lycksele och jaga med Stinas far ocb bror. Bara jag kan sitta still och tyst på passt utan att somna kommer det bli bra. Gick nog inte så bra gällande just det sist jag var där. Har inte det tålamodet. Men ska fara dit redan ikväll för att jaga med Krut imorgon, så då får jag kanske ut lite av min rastlöshet där.

Bara Krut vill jaga, för igår låg han i sin bädd precis hela dagen. Från tisdagkväll till onsdag eftermiddag låg han bara. Var hélt off, gick endast upp för att äta. Fick dra ut han för att pinka och skita. Blev nästan lite orolig. Han piggna väl till lite på eftermiddan men ändå inte. Idag var det lite bättre. Kanske är han less för det var några dagar sen vi var ut på jakt och då gick det inge bra. Kanske är det mognad, han har börjat inse livets mening, att jaga. När man är hemma är det ingen jakt och då kan jag lika gärna ligga, kanske han tänker. Men det är inget fel på aptiten, fina bajskorvar, fasta och fina :-) Han dricker, han kissar. Inga tecken på att han mår dåligt, så jag behöver nog inte vara orolig. Men han är ju min lilla pojk...

Inga kommentarer: