måndag 12 oktober 2009

Jakt h-älg

Tillbaka till verkligheten efter en långhelg fylld av jakt och god mat. Känns alltid som man kommer och vålgästar Stinas föräldrar när man kommer dit med två galna hundar som våldtar deras lilla Bosse-hund hela helgen. När det dessutom serveras så god mat varje gång vi är där. Jag kom dessutom dit två dagar före Stina för att jaga. Först fredag för jakt med Krut och fåglar skulle dö. Alla pippisar fick dock behålla livet även om det blev några situationer för Krut vilket gör mig nöjd. I ett sådant väder som det var hade det varit en underbar dag ändå. Men Ulf hade fixat så jag kunde fara ut själv och jaga vilket han ska all heder för, och en slant också för den delen. Man blir bortskämd i Lycksele! Tack för det, men det dåliga samvetet gör en påmind.
Lördag och söndag var det älgjakt som gällde, blev ingen älg för mig och min bössa. Satt mest och åt bullens- korv. Men jag var tyst, så jag satt väl bara på ett dåligt pass. Klart dom sätter en novis på dåliga pass, där det aldrig kommer elks. Men det var underbart väder hela helgen så det var bra dagar på pass ändå. Fick ju se några döda älgar iaf, så jag lärde mig mer om hur djuret ska tillvaratas. Ska lägga in lite bilder hade jag tänkt, så det kommer. För känsliga bör en varning nämnas...

Tillbaka i stan och ännu mer peppad på jakt. Synd bara att det är så dåligt om fågel där jag jagar. Får väl vika mig för Tobbes tjat om Mörttjärn, jag får väl fara dit. Där ska det ju vara så jävla gott om fågel...
Synd bara att jag glömde båda bössorna i Lycksele, tapskaft... Men dom kommer specialbudat på onsdag. Får ge dom en extra gonattkram då.

Hejdå

Inga kommentarer: