tisdag 27 oktober 2009

Jaktresor

Idag tisdag och tentaplugget fortsätter idag. Andra tentan genomförs imorgon, känns ganska bra. Dels då plugget har gått bra och tentan är utformad på ett bekvämt sätt. Som en körkortstenta med alternativfrågor som ska genomföras på en viss tid. Måste dock fixa en del andra skolgrejer innan jag kan släppa detta.

Imorgon kväll drar jag iväg på min första riktiga jaktresa. Med bössan på axeln är det full gas mot Växjö, där vildsvinen får passa sig. Blir skoj, men spännande också. Vildsvin är ju inga snälla klumpar. Gäller att pricka rätt om man kommer i läge.
Har dock lite dåligt samvete då det blivit lite jakt med Krut senaste veckorna, så det blir mycket fågeljakt efter denna helg. Tankar finns fortfarande på att ta mig upp till fjälls några dagar.

Kanske skulle jag försöka fara upp till Tärna, där jag kanske har gratis boende...

Inga kommentarer: