måndag 24 augusti 2009

Använd din kalender, Pär!

Måndag och som vanligt rivstartar varje vecka. Tyvärr har jag inte riktigt hängt med i den höga farten. Väl kommen på jobbet dök det upp för mig att jag har ett möte med tennisklubben, som jag råkar vara styrelse involverad i. Hade helt förträngt det, och hade helst sluppit. Jag säger att jag är involverad, för tyvärr är jag inte engagerad. Har tänkt länge att jag måste säga upp mig från det där. Men jag är en sån person som har svårt att säga nej, och känns som speciellt jobbigt när jag måste neka en person som annars har svårt att dels hitta folk som vill vara med. Sen ännu svårare att få engagerat folk. Men som sagt, har jag inte det rätta engagemanget för någonting som sker på helt ideel basis kan jag inte fortsätta med det. Tyvärr...
Har också en tennisgrupp med småttningar som jag håller i. Känner samma sak där, även om det är en timme i veckan är känslan att det tar så mycket mer tid. Dygnet borde ha fler timmar, och man borde max behöva 4 timmar sömn per natt. Då skulle jag nog få saker och ting att fungera.

Nu när det närmar sig lunch och jag i princip just skulle hoppa på cykeln och bajka hem, kom jag på att jag hade bokat lunchdejt med en klasskompis. Oops, hon påminde mig genom att ringa och säga att hon blir sen. Det där med framförhållning och planering är INTE min starka sida, och jag får uppleva dess baksida var och varannan dag. Psykiskt påfrestande då jag har intressen och personlighet som kräver det...

Tur att jag hade inplanerad träningsfri dag, för jag hade lix behövt skippa det ikväll. Alltid jobbigt att måste ställa in planerad träning, få såå dåligt samvete.

Ser dock med spänning framemot morgondagen. Premiär för skogsfågeljakt! Fick klartecken av chefen att det gick bra att flexa så det blir jakt daaåågen laaåång!!

Inga kommentarer: