fredag 14 augusti 2009

Ha kul och ge allt!

Ännu en arbetsvecka är avverkad. Projektet som jag arbetar med är i sitt slutskede, vilket också betyder att ett intensivt arbete med färdigställandet återstår. En presentation för sågverket av våran idé ska förhoppningsvis övertyga dem om dess potential.
För mig känns det dock helst som att jag vill att chefen är nöjd med vårat arbete, vilket kan leda till en bra referens eller kanske tom. en framtida anställning. Det får gudarna utvisa, för herregud... det är ju nästan ett helt år innan jag ska ut i ovisshetens arbetsliv.

Mitt andra jag som flummig snubbe kommer att spendera helgen i flickvänens hemstad Lycksele. Ryktet har gått om att det vankas både surströmming och färska kräftor direkt från västkustens beryktade vatten. Tackar man inte nej till sådär direkt det kommer på tal.
Hemfärd på söndag då tävling är inplanerad i form av Kågeluffen. 10 km i Vitbergets tuffa terräng. Har sprungit loppet ett antal gånger och har väl egentligen aldrig gått bra, kan inte riktigt förklara varför.

Börjar för varje hårt pass jag kört senaste tiden inse att komma i form lagom till Lidingöloppet blir en utmaning. Samtidigt föder det en slags målmedvetenhet jag inte känt på ett tag, det är roligt att träna. Ett pass där jag verkligen sugit ur det sista är ett bra pass.
Ett sådant pass genomfördes igår,6x1000 i ganska tuff terräng på Anderstorps elljusspår. Farten låg ganska stabil just över 3.20 min/km. Hade en förhoppning om att den farten skulle vara lättare att hålla, men fick faktiskt slita ganska ont. Avslutade med 10x100m tekniklopp för att få en bra genomblödning i löparmusklerna samt fila lite på steget.

Inför söndagens tävling känns det ändå ganska bra, men utifrån tidigare erfarenheter i detta lopp kommer taktiken vara avvaktande i inledningen. Inte gå med i något rusningstempo och försöka hitta rytmen. Jag är realistisk och inser att inga stordåd kommer hända men ska ge allt.
Det viktigaste med löpning är två saker:

- Ha kul!
- Ge allt! :-)

***Faster, higher, stronger***

2 kommentarer:

Lundan sa...

Tjena Pär! Kul att du hittat motivationen igen. Tänkte komma upp och springa gploppet på 1500m på onsdag. Har du tänkt springa? Vore kul med lite draghjälp =). /Anton L

Running PW sa...

Jo jag satsar på det också. Men om jag blit nån draghjälp vet jag inte. Men jag ska ge allt :-) haha