torsdag 27 augusti 2009

Ekonomi

Alltså det här med ekonomi är ju ständigt en het fråga. För mig har den senaste tiden varit väldigt het eftersom den har haft väldigt stort fokus, men samtidigt väldigt sval då den inte varit den bästa. Dock så ser det ut som en vändning börjar blottas.
Räknade ihop alla min inkomster som strax är på mitt konto, det var några lappar faktiskt vilket känns tryggt. För när ekonomin är så dålig som den varit senaste tiden blir den mer att psykologiskt problem. Även om jag nu inte ska ut å "spend it" så känns det skönt att kanske inte behöva vända på varenda slant. Men jag får heller inte glömma bort att jag är student, för då måste man iaf vända på några slantar. Ju smartare man är desto färre slantar måste vridas och vändas. För dom blir aldrig större av sånt.
Men har kommit underfund med att jag har den fördelen att jag råkar ha flera olika inkomstkällor. Dels har jag ju faktiskt fått riktig lön från sommarjobbet på SP Trätek, lite mer lön från väktar och ordningsvaktsjobb, lite till för jobb med Puma. Sen ersättning från AIK Hockey där jag kört fys med A1 boysen (ja, mamma. Jag har fixat det idag). Det genererar ju också ett sittplatskort, bara det är ju värt nästan 6taosend;) om jag nu tar mig på nå matcher. Sen lite spons pengar jag har till förfogande för tävlingar. Så ni hör, sätter jag mig bara ner och tänker kommer jag oftast på nånstans jag kan driva in pengar från. Lite ostrukturerat är det väl men skönt när kassan tryter...

Annars, i helgen: jakt. 3 gubbar, 3 hundar (vorsteh såklart!). Mymark, titta en tjäder... PANG. Oj en orrkull, PANG,PANG... yes en dubblé... titta Krut står nu igen, PANG,PANG,PANG, tre tjädertuppar, en tripplé. Har ni lyckas med det någongång, skulle inte TRO det. Jag ska fortsätta dagdrömma...

Inga kommentarer: