torsdag 13 augusti 2009

Fågeljakt

Igår kväll for jag trots min trötthet ut med Krut i skogen.
Målet var ju att Krut dels ska få skogsvana och sen får man bara hoppas att man går på fågel.
For iväg 1,5 mil utanför stan ungefär, där jag har varit förut, men tänkte att jag inte skulle stanna exakt på samma ställe som tidigare.

Visade sig vara lyckat, gick ut i riktigt fin skog. Gammskog´n fick mig att känna att finns det iunte fågel HÄR så finns det inte nånstans. Så sant som sagt, 10 min i skogen och Krut står. Min första tanke var att han stod på gammal vittring som han ofta annars gjort. Samtidigt stod han väldigt fast.
En bekant till mig hade hört att det fanns minst en orrkull på området, och det var den vi hade hittat, och Krut stod där som en riktigt fågelhund!
Till slut gjordes avance, och tre fåglar lättade från riset. Men Krut gav inte upp, 3 ggr till som kort tid stod han på fågel. Två av dem fick jag stopp på honom i uppfloget.

Lovande och gav mig fin energikick och kände mig inte alls sjuk längre!

Inga kommentarer: