tisdag 4 augusti 2009

U2 och Liseberg=underbar helg!

Tillbaka på jobbet efter 4 veckors semester är faktiskt inte så hemskt som det låter. Då jag har en projektanställning starkt kopplat till mina studier är det väldigt lärorikt. Även om jag riskerar musarm och fyrkantiga ögon är det intressant att leka med siffror. Mitt arbete handlar om att förbättra måttkontrollen på sågverk, vilket i förlängningen kan innebära många sparade kronor för sågverk vid ett lyckat projektresultat. Nog om detta roliga...

Fick avsluta semestern på bästa sätt med en weekend i Göteborg.
  • U2 konsert på fredag (grymt).
  • Liseberg med efterföljande utgång med storstadstider (hemma vid 05.00).
  • Shopping, dock med min smala kassa fick jag se till att hålla igen.

Summering: Grym helg!

Träningsmässigt har resultaten från tävlingar lyst med sin frånvaro. Någon bättre förklaring än att det är tråkigt att fara runt själv på tävlingar har jag inte.

Kalasmilen i Luleå är dock på torsdag, samt Skelleftespelen under helgen. Kanske det kan få fart på benen.
Men gårdagens pass visar dock att det finns lite fart och flås, sprang hem från stugan. Progressiv fart med en snittid på 3.53/km, vilket betydde att jag låg på 3.40 ungefär hälften av den 14km långa distansen. Hur kan jag veta så exakt??

Fråga min Garmin Forerunner 405, han vet!!

Inga kommentarer: